Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Vanasadamas hakkavad laevu vastu võtma automaatsed sildumisseadmed

Tallinna Sadam sõlmis lepingu ettevõtetega Trelleborg ja Cavotec automaatsildumisseadmete rajamiseks Vanasadamas kaidele 5, 12 ja 13, mida kasutavad Tallinn-Helsingi liinil sõitvad laevad.

Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juhi Peeter Nõgu sõnul on käsikäes tehnika arenguga arenenud ka merendus ja laevade sildumisprotsessid. „Vanasadamasse rajatavad automaatsildumisseadmed aitavad meil kiirendada sildumisoperatsioone ning hoida kokku inimressurssi ja säästa keskkonda.  Eelkõige on need olulised Tallinn-Helsingi liinil sõitvatele laevadele, kuna nende puhul on iga täiendav minut merel või sadamas arvel.“

Automaatsed sildumisseadmed jagunevad põhimõtteliselt kaheks: vaakumsildumisseadmed ja magnetsildumisseadmed. Vaakumsildumine on selline laevade sildumisviis kai äärde, kus vastavate iminappadega varustatud vaakumpadjad haaravad laeva pardast kinni ja laeva hoitakse kai ääres nende vaakumseadmete abil. Magnetsildumisseadmed on oma tehniliselt ülesehituselt sarnased, ainult et laeva hoitakse kai ääres võimsate elektromagnetiliste käppadega.
 
Peeter Nõgu märkis, et Tallinna Sadam langetas otsuse vaakumsildumisseadmete kasuks, kuna magnetsildumisseadmete areng on alles väga algusjärgus ning ei ole teada, millist mõju võivad tugevad elektromagnetid avaldada laeva elektroonikale ja ümbritsevale keskkonnale. Tulevikus ei saa välistada ka magnetsildumisseadmete kasutamist. „Vaakumsildumisseadmed on meie regioonis suhteliselt uus asi, aga maailmas on nad tuntud juba ligi 25 aastat. Meie  puhul saab siiski olema tegemist suhteliselt uue tehnoloogilise lahendusega, millel on mitmeid eeliseid nagu sildumiskiirus ja ohutus, positiivne mõju keskkonnale tänu kütuse kokkuhoiule ning  personali vähesus võrreldes klassikalise  inimtööjõul tehtava otste ja pollar sildumisega.“
 
Automaatsed sildumisseadmed paigaldatakse järgmise aasta jooksul. Igale kaile tuleb paigalda kuus vaakumsildumisseadet, mis on vajalikud seal silduvate laevade kai ääres hoidmiseks. Esimese laevana hakkab seadmeid Vanasadamas kasutama Viking Line laev Viking XPRS orienteeruvalt järgmise aasta kevadel, 2020. aasta lõpuks paigaldatakse seadmed ka Tallinki kiirlaevade ja Eckerö Line’i Finlandia jaoks.
 
Lähim võimalus töötavaid vaakumsildumisseadmeid oma silmaga näha on Helsingi sadamas, kus terminali ja kaide rekonstrueerimise käigus paigaldati need Tallinki kiirlaevade teenindamiseks.
 
Uute sildumisseadmete paigaldamine toimub projekti TWIN-PORT 3 raames ja seda toetab Euroopa Liit infrastruktuuri investeeringute meetme CEF kaudu. Tallinn-Helsingi meretee arendusele suunatud projekt viiakse ellu perioodil 2018-2023, selles osalevad Tallinna Sadam, Helsingi Sadam, Helsingi linn ja kolm laevaoperaatorit (Tallink, Viking Line ja Eckerö Line) ning projekti kogueelarve on 61,2 mln eurot. Tallinna Sadama poolt tehtavate investeeringute maht on 15,8 mln eurot. 
 
24.07.2019

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv