Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Transiidikomisjon: merendustoetused on aidanud pinnal püsida

24.novembril toimunud transiidikomisjonil nägid merendussektori esindajad, et riigi toetused on aidanud ettevõtetel kriisis vastu pidada ning sujuvamaks taastumiseks tehti ettepanek vähendada veeteede tasusid ka pärast 2021. aastat 50% võrra, vähemalt kolmeks aastaks.

HHLA TK Eesti juhatuse liige Andres Uusoja sõnul on valitsus leidnud õiged hoovad, et raskel ajal merendussektorit aidata. “Ainuüksi kevadel saime HHLA-ga kindlustada endale konteinerlaevaliini mõni päev pärast veetee tasude ajutist peatamist. Paraku näeme lähikuudel ka uusi murepilvi kaugelt idast, kuna Hiina impordi hind Euroopasse tõotab detsembris ja uue aasta I kvartalis märgatavalt kasvada. Sellegipoolest näeme, et aasta lõpu lähenedes võiksime olla kordades hullemas olukorras, võime selle aasta riigi toega ka üpris tugevalt lõpetada. Edaspidiseks eduks ning taastumiseks kutsume üles valitsust kaaluma veetee tasude soodustuse jätkamist vähemalt 2024. aasta lõpuni,” lisas Uusoja.

Selle aasta aprillist oktoobri lõpuni on veetee tasude maksmise kohustuse peatamisega jäänud riigile laekumata 10,8 miljonit eurot. Veetee tasude maksmisest on kõik laevad vabastatud järgmise aasta märtsi lõpuni, mille järel kavandatakse vähendada veeteetasusid 2021. aasta lõpuni poole võrra, mis tähendab riigile ligikaudu 6,6 miljonit eurot saamata jäävat tulu. Lisaks tagastab riik reisilaevade operaatoritele tööjõumakse sel aastal 3,7 miljoni ning järgmisel aastal 7,7 miljoni euro eest. Kolmanda toetusena on eraldatud reisilaevade operaatoritele 20 miljonit eurot koroonaviirusest tekkinud kahjude hüvitamiseks.

„Keerulisel ajal on riik aidanud tõsta Eesti merendussektori ja sadamate konkurentsivõimet, ainuüksi meie sadamate kaubamahud on suve lõpus ja sügise alguses kasvanud 24%,” selgitas Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm. „Vaadates ka naabrite suunas, siis oleme meie ühed vähesed Läänemere regiooni sadamatest, kel on sel keerulisel aastal õnnestunud kaubamahte kasvatada. Toetused pole kindlasti kerged olnud tulema, kuna paljud sektorid on väga tugeva löögi all, aga olen enam kui kindel, et meremeeste hoidmine ja rahvusvahelise laevaliikluse säilimine on otseselt panustanud katkematu kaubaveo tagamisse, ettevõtluse toimimisse, aga ka turismisektori taastumise eelduste loomisesse.“

Lisaks merendustoetustele tehti transiidikomisjonis transpordi valdkonna ametite liitmise protsessist ülevaade, mida peeti jätkuvalt oluliseks sammuks transpordisektori tervikliku arendamise osas. Lisaks arutleti raudtee infrastruktuuri kasutustasude ning vedelkütuste käitlemise üle, mille osas tehti sektori poolt mitmeid seadusandluse lihtsustamise ettepanekuid, millede osas oodatakse edusammude ülevaadet juba järgmisel Transiidikomisjoni kohtumisel.

(Allikas: https://www.ts.ee/transiidikomisjon-merendustoetused-on-aidanud-pinnal-pusida/)

24.11.2020

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonPõhikiriLiikmed
Interaktiivne tutvustusEesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Uuringu "Eesti logistikasektori majandusmõjude ja rahvusvahelise konkurentsivõime ülevaade" esitlusTransRussia 2016Arhiiv