Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Tallinna Vanasadama uus keskkonnasäästlik kruiisiterminal saavutas ehituskõrguse

Tallinna Vanasadama uus keskkonnasäästlik kruiisiterminal, mis loob uue värava Tallinna külalistele ning tekitab uut mereäärset linnaruumi kohalikele elanikele, on saavutanud oma ehituskõrguse ning teisipäeval peeti hoone sarikapidu.

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmu sõnul kujuneb kruiisiterminalist uus ja atraktiivse arhitektuuriga Tallinna merevärav, mille ehitamisel on järgitud keskkonnasäästu ja kestlikkuse põhimõtteid.

„ Ka merenduses on sarnaselt muudele eluvaldkondadele arendus- ja ehitustegevuse puhul prioriteetseks kaalutluseks kestlikkus ning uue terminali puhul oleme just sellest põhimõttest lähtunud,” rääkis Valdo Kalm. “Kui kruiisisektor taastub ja tervitame oma kruiisikülalisi moodsas hoones, mida köetakse mereküttega ning mille energiavajadus on osaliselt kaetud päikesepaneelide abil ehk taastuvenergiaga, siis kujuneb see usutavasti ka üheks meie konkurentsieeliseks.”

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart märkis, et uue kruiisiterminali puhul on pealinna külalistele uue ja arhitektuuriliselt nägusa merevärava rajamise kõrval samavõrra oluline mereäärse ala avaliku linnaruumina kasutuselevõtt.

“Tallinn on viimastel aastatel koostöös partneritega algatanud ja ellu viinud mitmeid projekte linna avamiseks merele. Ka uue ning rohelise kruiisiterminali avamine täidab seda eesmärki – terminalihoone katuselt algab linlastele avatud promenaad, terminali ennast saab kruiisihooaja välisel ajal kasutada kontsertide või muude ürituste läbiviimiseks,” rääkis Tallinna linnapea. “Kindlasti toetab järgmisel suvel valmiv uus ja keskkonnasõbralik linnaruumiline rajatis ka Tallinna püüdlust saada Euroopa rohepealinnaks aastal 2022.”

Uue kruiisiterminali ehitaja, YIT Eesti juhatuse liikme Margus Põimi sõnul on ehitus kulgenud plaanipäraselt ning hoone on saavutanud oma planeeritud kõrguse. “Täna on juba ruumiliselt võimalik hinnata uue terminalihoone mahtu, lõplikuma välisilme saab hoone eeloleval sügistalvel,“ lausus Margus Põim.

Valdo Kalmu sõnul on ka tellija ehk Tallinna Sadama poolt vaadates on kruiisiterminali ehitus sujunud kenasti. „Tahan ka Tallinna Sadama poolt tänada YIT Eesti meeskonda, kellega koostöös rajame meie Põhjamaa kliimasse sobiliku tänapäevase uue Tallinna merevärava. Ehkki praegu veel on kruiisiäri koroonapandeemia tõttu sunnitud pausil, siis usume selle peatset taastumist, kuna kruiisituristide panus on oluline nii Tallinna Sadamale kui ka Tallinna linnale ja Eesti majandusele laiemalt,“ lisas Tallinna Sadama juhatuse esimees.

Tallinna Sadam sõlmis lepingu YIT Eesti ASiga kruiisiterminali ehitamiseks tänavu jaanuaris. Lepingu maksumus on 13,7 miljonit eurot, kruiisiterminali  valmimine on planeeritud juulikuusse 2021.

Tallinna Vanasadama kruiisiterminali projekteerisid Salto Arhitektid koostöös Stuudio Tallinnaga. Inseneriosad projekteeris Sweco Projekt AS ja elektripaigaldised Rausi OÜ.

Terminali tehniline disain lähtub eelnevalt teostatud uuringust, kus selgitati välja millised energiasäästlikud ja ökoloogiliselt jätkusuutlikud lahendused on sobivad hoone ehituseks Põhjamaa kliimas, mis võimaldaks hoonet kasutada ka väljaspool kruiisihooaega. Uuring teostati Green Cruise Port projekti raames, mida kaasfinantseeris Euroopa Liit Interreg Baltic Sea programmi kaudu.

(Allikas: https://www.ts.ee/tallinna-vanasadama-uus-keskkonnasaastlik-kruiisiterminal-saavutas-ehituskorguse/)

07.07.2020

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv