Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Tallinna Vanasadama D terminali rekonstrueerimise hanke võitis Nordecon

Nordecon AS ja AS Tallinna Sadam allkirjastasid lepingu Vanasadamas (Lootsi 13/4) asuva D-terminali hoone rekonstrueerimiseks ja laiendamiseks. Ehitustöödega suureneb terminalihoone pindala üle kahe korra ning selle ehitusmaksumuseks on 16,985 miljonit eurot (ilma tellija varuta), millele lisandub käibemaks. Uuenenud terminal valmib 2020. aasta maikuus.

 
Pilte näete SIIT!
 
„D-terminali olulisust Tallinna linnale on raske alahinnata ning mitmeid miljoneid reisijaid teenindava hoone kompleksne rekonstrueerimine ja laiendamine on meie jaoks tähtis töö,“ lausus Nordecon ASi juhatuse liige Ando Voogma. „Kavandatud ehitustööde raames suureneb hoone pindala senise 7000 ruutmeetri pealt üle 16 000 ruutmeetrini. Terminali laiendusega otstarbe kaotavad galeriid lammutatakse ning uue funktsionaalsuse ja arhitektuurse kontseptsiooniga terminalis ehitatakse välja kaasaegsed tehnosüsteemid, ruumid ja fassaadid.“
 
Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juht Peeter Nõgu selgitas, et olemasolev D-terminal oli projekteeritud teenindama 2,5 miljonit reisijat aastas, aga juba praegu läbib terminali üle kuue miljoni inimese. „Laevad on muutunud suuremaks ning  sõiduplaanid tihedamaks, seetõttu on terminalis vaja üheaegselt teenindada mitmeid tuhandeid kliente. Laevafirmad on teinud suuri investeeringuid ja ka sadam peab nende arengutega kaasas käima, et pakkuda oma reisijatele paremat reisikogemust.“ 
 
Neljakorruselise (kolm põhikorrust + tehniline korrus) terminalihoone rekonstrueerimine sisaldab kütte, ventilatsiooni, jahutuse, veevarustuse, kanalisatsiooni, nõrkvoolu ja automaatika osa tööprojekti ning BIM (Building Information Modeling) teostusmudeli koostamist. 
 
Olemasolev terminal on terastaladega ja teraspostidega kolmekorruseline hoone, millel on õõnespaneelidest vahelaed ning kandvast profiilplekist katus. D-terminali laiendus on samuti kolmekorruseline ja tehnoruumi osas neljakorruseline hoone.
 
Terminalihoone laiendus rajatakse vaivundamentidel rostvärkidele. Vertikaalsed kandekonstruktsioonid moodustavad raudbetoonist seinad ja teraspostid, vahelaed on valdavalt õõnespaneelidest. Olemasoleva D-terminali rekonstrueeritavas osas on esimesel korrusel projekteeritud monoliitsed vahelaed, mis toetuvad terastaladele.
 
Valmivas D-terminalis on mugavad ja avarad ootealad reisijatele, kuhu on lisatud märkimisväärselt uusi istumisvõimalusi. Terminalis saab olema rohkem ruumi ka kohvikutele ja kaubandusele. Uute võimalustena lisanduvad lasteala ning nõudlikematele reisijatele eraldi lounge. D-terminali kasutavad laevafirma Tallink reisijad.  
 
Faktid:
  • Korruste arv: 4 (kolm põhikorrust + tehniline korrus)
  • Reisijaid: üle 6 miljoni aastas
  • Hoone suletud brutopind: 16 107 m2
  • Hoone suletud ruumide pind: 13 890,9 m2
  • Objekti lõpp: mai 2020
  • Garantiiperiood: 2 aastat
  • Ehitusmaksumus: 16,985 miljonit eurot (ilma tellija varuta), millele lisandub käibemaks
 
D-terminali rekonstrueerimist kaasrahastab Euroopa Liit Euroopa Ühendamise Rahastu projekti TWIN-PORT 2 nr 2014-EU-TM-0087-M raames.
Nordeconi kontsern (www.nordecon.com) hõlmab ettevõtteid, mis on keskendunud hoonete ja rajatiste ehitamise projektijuhtimisele ja peatöövõtule. Geograafiliselt tegutsevad kontserni ettevõtted Eestis, Ukrainas, Soomes ja Rootsis. Kontserni emaettevõte Nordecon AS on registreeritud ja asub Tallinnas, Eestis. Kontserni 2017. aasta konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 231 miljonit eurot. Nordeconi kontsern annab hetkel tööd ligi 740 inimesele. Alates 18.05.2006 on emaettevõtte aktsiad noteeritud NASDAQ Tallinna Börsi põhinimekirjas.
ASile Tallinna Sadam kuulub Läänemere suurimaid kauba- ja reisisadamate kompleks, mida läbis 2017. a 10,6 miljonit reisijat ja 19,2 miljonit tonni kaupa. Lisaks reisijate ja kaubavedude teenindamisele tegutseb ettevõte laevanduse ärivaldkonnas läbi oma tütarettevõtete – OÜ TS Laevad korraldab parvlaevaühendust Eesti mandri ja suursaarte vahel ning OÜ TS Shipping osutab multifuntsionaalse jäämurdjaga „Botnica“ jäämurde ja konstruktsioonilaeva teenust Eestis ja offshore projektides. ASi Tallinna Sadam gruppi kuulub ka jäätmekäitlusega tegelev ühisettevõte AS Green Marine. Kontserni 2017. a müügitulu oli 121,3 miljonit eurot, EBITDA 66,5 miljonit eurot ning puhaskasum 26,4 miljonit eurot. ASi Tallinna Sadam aktsiad on alates 13. juunist 2018 noteeritud Nasdaq Tallinna börsil.
Lisainformatsioon: Ando Voogma
, Nordecon ASi juhatuse liige Tel: + 372 615 4400, e-post: ando.voogma@nordecon.com
Peeter Nõgu
, AS Tallinna Sadam infrastruktuuri arendusdivisjoni juht e-post: p.nogu@ts.ee
13.06.2018

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv