Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Tallinna Sadama nõukogu täiendas lähiaastate strateegiat

Riigile kuuluva AS-i Tallinna Sadama nõukogu kinnitas teisipäeval ettevõtte mullused ajaloo parimad majandustulemused; nõukogu arutas  ka Tallinna Sadama strateegiat aastani 2020 uuenenud tegevussuundadest ja ajakohastatud tegevuskeskkonnast tulenevalt.

“Möödunud aastal teenis Tallinna Sadam läbi aegade suurima tegevustulu ja tegevuskasumi, rekordilised olid ka reisijate arv ja riigieelarvesse kantud dividendide summa,” lausus ettevõtte nõukogu esimees Remo Holsmer. “Samuti alustasime ettevalmistustega mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaliikluse korraldamiseks 2016. aasta sügisest.”
 
Holsmer tõi mullusest majandustegevusest märgilisena välja veel jäämurdja Botnica eduka rakendamise Kara mere nafta- ja gaasiväljadel jäämurdehooaja välisel ajal, millega kaasnes oluline tulude kasv. “Samuti valmis mullu uus kruiisikai, millega tuleme vastu kruiisioperaatorite soovile kasutada ka Läänemerel üha suuremaid laevasid,” märkis ta.
 
Tulenevalt Tallinna Sadama tegevusalade olulisest täienemisest ja ka muutunud tegevuskeskkonnast Läänemerel ja globaalses transpordisektoris arutas  nõukogu Tallinna Sadama strateegiat  aastateks 2015-2020.
 
“Uuendatud tegevusstrateegia sätestab AS-i Tallinna Sadam oodatavad ärilised eesmärgid, sealhulgas Eesti jäämurdevõimekuse tagamine ning parvlaevaliikluse korraldamine mandri ja suursaarte vahel,” lausus Holsmer.
 
Tallinna Sadam sõlmis 2014. aasta lõpus riigiga lepingu mandri ja suursaarte vahelise parvlaevaliikluse teenuse osutamiseks kümnel aastal alates 01.10.2016. Ühtlasi sõlmis ettevõte kahe laevatehasega ehituslepingud nelja uue reisiparvlaeva ehitamiseks Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liinidele.
 
Nõukogu esimehe sõnul on kaubaveos ja transiidis lähiaastate perspektiivis oodata jätkuvalt üldist kaubamahtude suurenemist Läänemerel. Teisalt jätkub trend selles suunas, et Tallinna Sadama osakaal vähese lisandväärtusega “mahukaupade” segmendis näitab pigem vähenevat trendi.
 
“Tallinna Sadama võimalus ja konkurentsieelis on olla väljaveokanal pigem väiksemahulisemate, ent samas kõrgema kvaliteediga toodete ja tootjate jaoks,” ütles Holsmer. “Reisijateveol on Tallinna-Helsingi laevaliin juba täna maailma üks tihedaima liiklusega reisilaevaliine, seeläbi on suurimad kasvuvõimalused teistel suundadel ehk Peterburi ja Stockholm, aga ka kruiisiturism.”
 
Vastavalt nõukogus kinnitatud 2014. aasta majandusaruandele oli Tallinna Sadama konsolideeritud müügitulu 110,8 miljonit eurot ehk 8,4 protsenti aasta varasemast enam. Ettevõtte põhitegevusega seotud kulud olid kokku 58,1 miljonit eurot.
 
Tegevuskasum 52,7 miljonit eurot oli aasta varasemast 16 protsenti enam. Tallinna Sadama puhaskasum vähenes aastaga kolme protsendi võrra 38,3 miljoni euroni, suurenenud dividendimaksest tulenenud kasvanud tulumaksukulu tõttu. 2014. aastal maksti omanikule ehk Eesti riigile dividendidena välja 42 miljonit eurot, millele lisandus tulumaks 11,3 miljonit eurot.
 
Tallinna Sadama sadamaid läbinud reisijate arv ulatus läbi aegade kõrgeima, 9,57 miljoni inimeseni. Kaupade maht oli eelmisel aastal 28,3 miljonit tonni, stabiliseerudes pärast kahte aastat langust.
01.04.2015

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv