Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Operail viib Soome raudteele veel kaks Eestis ehitatud vedurit

Möödunud augustis kanti Soomes registrisse esimene Eestis, Operaili Tapa depoos ehitatud C30-M(F) vedur. Nüüd on Operail sõlminud lepingud veel kahe veduri Soome raudteele viimiseks. Esimene neist, vedur nimega Ants jõudis äsja põhjanaabrite juurde kohale ja ootab registreerimist. Järgmine vedur alustab oma teekonda uude töökohta juulis. 

Üle lahe viimiseks võetakse vedurid osaliselt lahti ehk vankrid alt ära ning tõstetakse laevale. Soomes pannakse vedurid uuesti kokku ja seadistatakse. Vedureid kasutavad manöövritöödeks Soome raudteekaubaveo ettevõtted. 

Tapal ehitatud C30-M vedurid said pärast aasta aega kestnud katsesõite ja asjaajamist Soome avalikul raudteel sõitmiseks loa 2022. aasta augustis. Eestis mudelinimega C30-M registreeritud vedurite Soomes kasutusele võtmiseks tuli teha veduri juures üksjagu muudatusi, muuhulgas ringi treida rattapaaride profiil, sest Soome raudtee rööpmelaius on 4 mm suurem kui Eestis. Muudatusi vajasid ka näiteks tankimis- ja raadiosüsteemid. Soome raudteel sõitmiseks sobitatud C30-M sai uueks mudelinimetuseks C30-MF.

Operail alustas C30-M projektiga 2016. aastal ning esitles esimest Tapal ehitatud C30-M vedurit 2018. aasta sügisel. Tänaseks on valminud 12 vedurit. Operaili Tapa depoo on ainus koht Eestis, kus vedureid ehitatakse.

Enamik C30-M vedureid on saanud endale nime ajalooliste Tapa jaamaülemate järgi. Juba teist aastat Soomes töötav Jakob on nimetatud 1940–1941 aastal Tapa jaama juhtinud Jakob Ropliku järgi. Soomes registreerimist ootav Ants on nimetatud Ants Kurvitsa järgi, kes juhtis Tapa jaama aastail 1963–1987. 

C30-M on varasematest veduritest oluliselt keskkonnasõbralikum kaasaegne moodulvedur, mis sobib nii manöövritöödeks kui ka liinivedudeks. Veduri monteerimiseks kasutatakse General Electricu С30-7Ai veduri põhiraami ja veermikke ning Euroopa tootja CZ Loko disainitud mooduleid. 

Kuueteljelise C30-MF kaal on 135 tonni, teljekoormus on 22,5 tonni ning see on vahelduvvoolu/alalisvoolu elektriülekandega. Vedurile on paigaldatud Caterpillar 3512C HD diiselmootor võimsusega 1550 kW (2079 hj) ning tippkiirus on 100 kilomeetrit tunnis.

(Allikas: https://operail.com/uudised/operail-viib-soome-raudteele-veel-kaks-eestis-ehitatud-vedurit/)

24.05.2023

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv