Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Jäämurdja Botnica asus 27. juunil taas teele Kanada Arktikasse

Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Shipping jäämurdja Botnica asus täna hommikul teele Kanada Arktikasse, et juba neljandat suveperioodi järjest töötada Milne Inlet sadama lähistel rauamaaki kaevandava ettevõtte heaks.

TS Shipping juhatuse liikme Ülo Eero sõnul on Botnica põhitööks suurte panamax tüüpi laevade abistamine jääs ning jääseire Milne Inlet´i sadama juurde viivates kitsustes ja väinades. „Botnica 3200 meremiili pikkune teekond 17 liikmega pardal viib esmalt St. Johnsi sadamasse, kust võetakse peale veel üheksa Kanadast pärit meeskonnaliiget ning läbitakse põhjalik Kanada poolne laevainspektsioon. Edasi jätkub sõit juba Arktikasse, Baffini saare põhjaossa, kust jää pole veel kuhugile kadunud ning temperatuur on nullilähedane.“

Eero sõnul võttis Botnica enne teele asumist peale maksimumkoguse varustust ja kütust, sest pikal tööperioodil kaugel Arktikas on igasuguste varude täiendamine väga keeruline. Samuti täiustati Eestis laeva, et Botnica tööd veelgi efektiivsemaks muuta.

„Botnical tehti selle aasta algusega ära eeltöö tõstmaks meie polaarklassi PC5 pealt PC4 peale, mis annab võimaluse kasutada laeva Arktikas sügisperioodil kauem ja seda ka kõrgematel laiuskraadidel. Eriti aktuaalne on see põhja meretee kasutuselevõtmisel kas siis Venemaa või Kanada poolt. PC4 klassi saamisel peaks kindlasti tõusma ka laeva väärtus jäämurdjate turul. Hetkel on korpuse, masinate ja elektroonika osas kõik juba vastavaks viidud PC4 klassile ja välja on vaja veel vaid vahetada kaks ahtrivinti, mis peavad olema tugevamad kui praegu. Vintide tellimise suhtes läbirääkimised firmaga ABB käivad. Lisaks tegime suuremaks “gray water” tanki, mis tähendab, et meie autonoomsus Arktiliste vete piirangutega aladel töötamisel on suurem ja me ei pea perioodiliselt nii tihti enam “gray water” tanki kusagil avamerel välja pumpama. Eelmisel aastal sai suurendatud Botnica kütusetanke ehk siis ka see andis laevale lisaväärtust ja laev on võimeline olema autonoomne kauem,” kirjeldas Eero.

Esialgsete plaanide kohaselt on Botnicat tagasi Tallinnasse oodata novembri keskel.

ASi Tallinna Sadam tütarettevõte OÜ TS Shipping sõlmis 2018. aastal lepingu Baffinlandiga multifunktsionaalse jäämurdja m/l Botnica prahtimiseks 2018. aasta suveperioodiks ja iga-aastaste call optsioonidega 2019-2022 suveperioodideks.

Lisaks rauamaagi ekspordil osutatavatele eskort- ja jääseirelaeva teenuste kõrval teostab Botnica selles ökoloogiliselt väga tundlikus piirkonnas reostusseiret ja osutab vajadusel hädaabi teenuseid.

Baffinland Iron Mines Corporation on Kanada kaevandusettevõte, mis tegeleb rauamaagi kaevandamisega Baffini saarel Põhja-Kanadas.

Talveperioodil ehk 20. detsembrist kuni 20. aprillini on OÜ-l TS Shipping leping Eesti Veeteede Ametiga jäämurdeteenuse osutamiseks Eesti rannikuvetes. OÜ TS Shipping on 100% ASile Tallinna Sadam kuuluv tütarettevõte, mille põhitegevuseks on multifunktsionaalse jäämurdjaga Botnica erinevate teenuste osutamine.

(Allikas: https://www.ts.ee/jaamurdja-botnica-asus-27-juunil-taas-teele-kanada-arktikasse/)

01.07.2021

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonPõhikiriLiikmed
Interaktiivne tutvustusEesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
Transit Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Uuringu "Eesti logistikasektori majandusmõjude ja rahvusvahelise konkurentsivõime ülevaade" esitlusTransRussia 2016Arhiiv