Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Gdanskis alustati esimese uue parvlaeva ehitustöödega

Remontowa laevatehases Gdanskis alustati reedel Eesti mandri ja suursaarte vahele tellitud parvlaevade ehitustöödega, kui piduliku tseremoonia käigus lõigati metallist välja esimese ehitatava parvlaeva keredetailid.
 
Majandus- ja taristuminister Urve Palo ütles tseremoonial, et Eesti ja Poola sidemed on tugevamad kui iial varem. “Selle kinnituseks on kaks laeva, mille ehitab Eesti vetel kurseerimiseks Remontowa tehas.” Ministri sõnul on saarte elanikele uute laevadega tagatud hea teenindus ja seda senisest suuremas mahus.
 
“Metallitööde algus ja keredetailide lõikamine tähistab esimese uue parvlaeva reaalsete ehitustööde algust,” lausus Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer. “Praeguseks on ehitaja tellinud laevakere tarbeks vajaliku materjali ehk terasplaadid ja profiilid , millest lõigatakse välja mõõdetud detailid, mida laeva kerekuju arvestades eelnevalt vajadusel painutatakse.”

Uue parvlaeva esimese keredetaili lõikasid metallplaadist sümboolselt välja Remontowa laevatehase omanik Piotr Soyka, Eesti majandus- ja taristuminister Urve Palo, Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer ning Tallinna Sadama juhatuse liige Allan Kiil.

Esimese detailina välja lõigatud terasplaat on osa laevakorpusest ning paigutub pakpoordi. Kokku lõigatakse ühe laeva tarbeks välja ligikaudu 10 000 detaili, kogukaaluga 1720 tonni.

Allan Kiili sõnul võib laeva ehitusprotsessi tinglikult jagada kuueks olulisemaks etapiks – projekteerimine ja disain; metallitööde algus; kiilu panek; vette laskmine; käigukatsetused ning viimasena üleandmine tellijale.
 
“Täna oleme uute parvlaevade hankimisel täpselt graafikus ning kõigi eeltöödega oleme jõudnud niikaugele, et tehased saavad järgemööda juba ehitustöödega alustada,” lausus Allan Kiil. “Pisut enam kui kuu aja pärast algavad metallitööd ka Türgis Sefine laevatehases.”

Uute parvlaevade kiilu asetamise tseremoonia on kavandatud 2015. aasta maikuusse. Parvlaevade veeskamine algab tänavuse aasta lõpus, aluste käigukatsetused algavad 2016. aasta suvel. Vastavalt laevatehastega sõlmitud lepingutele antakse parvlaevad Tallinna Sadamale üle 2016. aasta hilissuvel.

Norra projekteerimisfirma LMG Marin poolt Tallinna Sadama tellimusel Väinamere tarbeks projekteeritud LMG 150-DE mudeli laevad on 114 meetri pikkused, 19,7 meetri laiused ja süvisega 4 meetrit. Laeva mootorite võimsus on 5680 kW ja planeeritud liikumiskiirus avatud vees 15 sõlme. Laeva jääklass on DNV 1A.

Mandri ja Eesti suursaarte vahelist liiklust 1. oktoobrist 2016 alustavad alused mahutavad kuni 700 reisijat, 150 sõiduautot või korraga kuni 12 autorongi ja vähemalt 66 sõiduautot.
20.02.2015

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv