Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Eesti ja Venemaa vaheline raudteetransiit langeb poole võrra

Eesti ja Venemaa vahelise raudteetransiidi maht kukub Venemaa otsuse kohaselt poole võrra ehk 12 rongipaarilt kuue rongipaarini päevas.

«Minu informatsiooni kohaselt vähenes eelmise nädala Moskva otsusega Eesti ja Venemaa vaheline raudteevedu kuuele rongipaarile päevas, kuid kõik märgid näitavad, et see maht kukub veelgi,» ütles Eesti Raudteelaste Ametiühingu juhataja Oleg Tšubarov BNSile.

Tšubarov ei osanud välja tuua, mis on mahu vähenemise otsene põhjus. «Võib spekuleerida selle üle, et Venemaa alustas omapoolsete vastusanktsioonidega, aga need on lihtsalt oletused, kuna Eesti Raudtee pole mind põhjustega informeerinud,» lisas ta.

Tšubarovi sõnul on ta viimasel nädalal igapäevaselt suhelnud raudteelaste ametiühingu liikmetega, kes kurdavad, et kaubavedu Venemaa suunal on kokku kuivanud. «Töölised kurdavad, et tööd on vähe ja kardavad oma koha pärast.»

«Sellisest mahu kukkumisest saavad löögi ka teised sektorid: eelkõige sadamad ja merendus. Seega võib karta, et koondamiste laine ei piirdu ainult raudteesektoriga,» märkis Tšubarov. 

Kümme aastat tagasi ehk 2006. aastal võttis Eesti Raudtee Venemaa suunalt ööpäevas vastu keskmiselt 32,4 rongi.

Kalm: Vene transiidi vähenemine Tallinna Sadamat oluliselt ei mõjuta

Tallinna Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmi sõnul Venemaa-suunalise raudteetransiidi vähenemine seniselt 12 rongipaarilt päevas kuueni ettevõtte tegevust märkimisväärselt ei mõjuta.

«Tallinna Sadamale on mõju väiksem, sest kaubagrupiti mõju on erinev. Kõige rohkem mõjutab see naftasaaduste vedu; meil on kõrvalärivaldkonnad ja reisijatevedu,» ütles Kalm BNSile.

Ka Tallinna Sadama kasumlikust ei mõjuta raudteetransiidi vähenemine Kalmu sõnul märgatavalt.

Mullu vähenes riigifirma Tallinna Sadam AS käive 15 protsenti 94 miljoni euroni ja puhaskasum 21 protsenti 30,9 miljoni euroni.

EVR Cargo: negatiivne mõju on tervele transiidisektorile

Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõte EVR Cargo juhatuse esimehe Raul Toomsalu sõnul mõjutab transiidi kahanemine negatiivselt kõiki Eesti sektoris töötavaid inimesi.

«Venemaalt tulevate rongide arvu kukkumine poole võrra mõjutab kõiki Eesti transiidisektoris töötavaid inimesi raudteetöölistest sadamatöötajate ja kauba laadijateni. Kas varasem olukord taastub, on raske öelda,» ütles Toomsalu BNSile.

Toomsalu sõnul ei ole aga keegi keelanud Eesti transiidisektoril uute kaubateede ja partnerite otsimist. «Olen üle kuu aja ametis olnud ja meie oleme EVR Cargos tegutsenud väga usinalt selle nimel, et leida uusi suundi, kaupu ja riike,» ütles ta.

Küsimuse peale, kas ja kui palju koondamisi võiks raudteeveo mahtude langemine Eestis kaasa tuua, märkis Toomsalu, et seda ei oska praegu öelda. «Kindlasti on EVR Cargos mingid koondamised tulemas sellega seoses, aga praegu puudub täpne ajakava ja maht.»

(Allikas: http://majandus24.postimees.ee/3651659/eesti-ja-venemaa-vaheline-raudteetransiit-langeb-poole-vorra)

11.04.2016

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv