Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Tallinna Sadama üldkoosolek kinnitas aastaaruande ja dividendimakse

Eelmise aasta suurimaks väljakutseks oli nii  Tallinna Sadamale kui ettevõtte omanikuna riigile nelja uue parvlaeva hankimine. „Omaniku ootus on, et laevad valmiksid õigeaegselt ning Tallinna Sadam juhiks projekti igas mõttes hästi,“ sõnas majandus- ja taristuminister Kristen Michal.  

„Laevade ehitus nii Poola kui Türgi tehastes on graafikus ning töö käib,“ kinnitas ettevõtte juhatuse esimees Ain Kaljurand. Uute parvlaevade kiilu asetamise tseremooniad on kavandatud 2015. aasta kevadesse. Parvlaevade veeskamine algab käesoleva aasta lõpus ning  aluste käigukatsetused toimuvad  2016. aasta suvel. Vastavalt laevatehastega sõlmitud lepingutele antakse parvlaevad Tallinna Sadamale üle 2016. aasta hilissuvel.
 
Minister Michal kinnitas riigile kuuluva AS-i Tallinna Sadam aktsionäride üldkoosoleku ülesannetes kolmapäeval ettevõtte eelmise aasta majandusaruande ning dividendimakse; Tallinna Sadam kannab dividendidena tänavu riigieelarvesse 31,2 miljonit eurot, millele lisandub tulumaksukulu summas 7,8 miljonit eurot.
 
“Tallinna Sadama majandusnäitajad olid 2014. aastal väga head, seda nii 110,8 miljoni euroni ulatunud tegevustulude kui 52,7 miljoni eurose tegevuskasumi näol,” lausus majandus- ja taristuminister, AS-i Tallinna Sadam aktsionäride üldkoosoleku ülesannetes Kristen Michal. “Ka ettevõtte korrigeeritud maksueelne kasum – 52,5 miljonit eurot – oli läbi aegade suurim.”
 
Tallinna Sadama 2014. aasta puhaskasum oli 38,3 miljonit eurot, mis on 2013. aastaga võrreldes 1,3 miljoni euro võrra vähem. Auditeeritud puhaskasumi vähenemine tulenes tulumaksukulu kasvust seoses eelmisel aastal riigieelarvesse makstud rekordilise 42 miljoni euro suuruse dividendimaksega.
 
Koos ettevõtte 2014. aasta majandusaruandega kinnitas majandus- ja taristuminister AS-i Tallinna Sadam aktsionäride üldkoosolekuna kolmapäeval ettevõtte tänavuse dividendimakse summas 31,2 miljonit eurot.
 
“Rahandusministeeriumiga saavutatud kokkuleppe kohaselt kantakse dividendid riigieelarvesse ühes osas novembrikuus,” ütles ettevõtte nõukogu esimees Remo Holsmer. “Dividendimaksele lisandub tulumaksukulu summas 7,8 miljonit eurot, mis teeb riigieelarvesse kantavaks kogusummaks 39 miljonit eurot.”
 
Eelmisel aastal kasvas tululiikide lõikes müügitulu enim jäämurdjaga Botnica seotud laeva prahitasust. Botnica osutab jäämurdeteenust Veeteede Ametiga sõlmitud lepingu raames ning talvise perioodi välisel ajal eritööde laevana avameretöödel. Traditsioonilistest tuludest kasvas enim tulu sadamatasudest, kasvas ka tulu maa ja muu vara kasutusse andmisest. Kaubatasu tulu eelmisel aastal vähenes, peamiselt laev-terminal-laev kauba osakaalu suurenemisega vedellasti hulgas.
 
Tallinna Sadama kaubamaht oli 2014. aastal 28,3 miljonit tonni, mis on aasta varasemast 0,1 miljonit tonni enam. Tallinna Sadama sadamaid läbinud reisijatemaht kasvas eelmisel aastal rekordilise 9,57 miljoni inimeseni, võrrelduna 2013. aasta 9,24 miljoni reisijaga.
 
Tallinna Sadama aktsionäride üldkoosolek riiki esindava ministri isikus arutas ka ettevõtte  2015. aastaks võetud eesmärke ning strateegiat perioodiks 2015-2020. Lisaks kinnitas minister Kristen Michal ettevõtte järgmise kolme aasta audiitoriks vastavalt riigihanke tulemustele audiitorühingu AS Deloitte Audit Eesti.
 
AS Tallinna Sadam on Eesti suurim kauba- ja reisisadamate kompleks. Sajaprotsendiliselt Eesti riigile kuuluv AS Tallinna Sadam koosneb viiest sadamast: Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski Lõunasadam, Paljassaare sadam ja Saaremaa sadam.
21.05.2015

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonPõhikiriLiikmed
Interaktiivne tutvustusEesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
Transit Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Uuringu "Eesti logistikasektori majandusmõjude ja rahvusvahelise konkurentsivõime ülevaade" esitlusTransRussia 2016Arhiiv