Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Jäälõhkuja “Botnica” jõudis kodusadamasse

Vahetult enne jõule, 20. detsembril jõudis kodusadamasse Tallinna Sadama soetatud multifunktsionaalne jäälõhkuja MSV Botnica, mille navigeerimisperiood Soome lahel algab 2. jaanuaril.

“Eestile kui mereriigile ja Eesti majandusele on mereväravate aastaringne avatuna hoidmine prioriteet number üks,” lausus AS-i Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil. “Aastatega end Läänemere rasketes oludes tõestanud MSV Botnica näol saab Eesti põhjaranniku sadamatele anda kindluse, et tänagi end ilmutava karge talveilmaga on jäämurdevõimekus tagatud parimal võimalikul tasemel.”

MSV Botnica alustab jäämurdetöid 2. jaanuaril. Vastavalt Veeteede Ametiga sõlmitud teenuslepingule kestab tänavune navigatsiooniperiood 20. aprillini. Tänavu oktoobris 50 miljoni euro eest hangitud MSV Botnica hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022, tulevatel talvedel on navigatsiooniperiood 20. detsembrist kuni 20. aprillini.

“Kuna MSV Botnica on mitmeotstarbeline jäälõhkuja, saame seda suvisel navigatsiooniperioodil välja prahtida näiteks ehitustöödeks naftapuurtornide juures ja seda väga rasketes oludes,” märkis Kiil.

Eesti senine jäälõhkuja Tarmo on juba sisuliselt amortiseerunud, mistõttu Eesti riik otsustas oma strateegilistest huvidest lähtuvalt soetada jäälõhkuja sajaprotsendiliselt riigile kuuluva AS-i Tallinna Sadam poolt. MSV Botnica hakkab laevasid ja laevakaravane abistama peamiselt Muuga, Tallinna lahe, Kopli lahe, Paldiski lahe, Kunda ning Sillamäe sadamatesse sisenemisel ja väljumisel.

Eestisse saabus MSV Botnica Aadria mere rannikult Ravennast, kus alus teostas suvisel navigatsiooniperioodil veealuseid ehitustöid. MSV Botnica läbis teel Tallinna ligikaudu 4300 meremiili.

MSV Botnica on Soomes Raumas asuva Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal valminud mitmeotstarbeline jäälõhkuja. Läänemere oludes tugevaimat vajalikku ehk ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80-sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.



Eesti seni ainus jäämurdja Tarmo valmis 1963. aastal. 2010./2011. aastal kasutati jäämurdetöödel lisaks Soome puksiirlaeva „Zeus“ ja 2011./2012. aastal muude sobivate jäälõhkujate puudumisel Norra reederile kuuluvat mitmeotstarbelist laeva „Vidar Viking“.

Pärnu lahel on alates 2006. aastast jääd murdnud Veeteede Ameti mitmeotstarbeline poilaev „EVA 316“, mis alustas tänavusi jäämurdetöid selle nädala kolmapäeval.


Täiendav info: Sirle Arro, AS-i Tallinna Sadam turundus- ja kommunikatsioonijuht, tel. 6 318 068, s.arro@ts.ee

27.12.2012

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonPõhikiriLiikmed
Interaktiivne tutvustusEesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
Transit Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Uuringu "Eesti logistikasektori majandusmõjude ja rahvusvahelise konkurentsivõime ülevaade" esitlusTransRussia 2016Arhiiv