Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

EVR Cargo möödunud aasta veomaht oli 15,9 miljonit tonni

Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomahuks möödunud aastal kujunes kokku 15,9 miljonit tonni, kuid jäi ülemöödunud aastale alla 13,5 protsenti.

EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul oli mullune veomahtude vähenemine ebameeldiv areng, kuid viimasele viiele aastale tagasi vaadates ei ole siiski põhjust tulemuse üle nuriseda.

"2009. aastal oli EVR Cargo veomaht vaid 11 miljonit tonni ning järgneval aastal pisut üle 13 miljoni tonni, vahepealsed mahukad projektid kasvatasid 2011. ja 2012. aastal veomahud üle 18 miljoni tonni, mida paraku ei õnnestunud mullu korrata," märkis Altjõe.

Tema sõnul on alanud aasta peamisteks eesmärkideks hoida kaubaveomahte mullusega samal tasemel, jõuliselt arendada konteinervedude segmenti ning uuendada kiiresti amortiseeruvat manöövervedurite parki.

Eelmist aastat iseloomustab raudteevedudes üleüldine veomahtude langus ehk 11 kuu tulemuste põhjal olid veomahud Läti raudteel vähenenud 9 protsenti, Leedu raudteel 3 protsenti ja Vene raudteel 3 protsenti võrreldes eelneva aastaga.

EVR Cargo kogumahtu mõjutas olulisel määral ka Valgevenest pärinevate naftasaaduste veo märkimisväärne vähenemine. Lisaks kehtivad Eesti suunal endiselt veoplaanide ja läbilaskevõime osas mõningad piirangud.

"Viimastel aastatel suurt mõju avaldanud Venemaa üldine transpordipoliitika, mis seab prioriteediks kaupade vahendamise läbi enda sadamate, jätkub kindlasti ka edaspidi," ütles Altjõe, tuues näiteks lähinaabruses asuva Ust-Luga sadama, kus veomahud on vastupidiselt üldisele trendile suurenenud viimase aastaga 35 protsenti enam kui 60 miljoni tonnini aastas.

Konteinervedude veomaht kasvas eelmisel aastal rekordilise 62 tuhande konteinerühikuni (TEU), suurenedes ülemöödunud aastaga võrreldes 27 protsenti. Peamised sihtkohad olid mullu Moskva ja Kaluga Venemaal, teistest sihtmaadest andsid olulise panuse vedu Afghanistani, Usbekistani, Kõrgõstani ning Kasahstani.

"Eesti sadamad ja vedajad võistlevad konteinervedudes väga tihedas konkurentsisituatsioonis Venemaa enda sadamatega Peterburis ja Ust-Lugas ning samuti ka Kotka sadamaga Soomes, Riia sadamaga Lätis ja Klaipedaga Leedus," sõnas Altjõe.

Möödunud aastal vedas EVR Cargo raudteel kõige enam mineraalseid vedelaid kütuseid, mille kaubaveomaht ulatus 6,7 miljoni tonnini, vähenedes aastaga 12 protsenti. Põlevkivi veomaht vähenes 14 protsenti 3,03 miljoni tonnini, väetiste vedu 4 protsenti 2,99 miljoni tonnini, keemiakaupade vedu vähenes aastaga 42 protsenti 1,1 miljoni tonnini ning puistekaupu veeti 11 protsenti vähem, kokku 0,8 miljonit tonni.

Mineraalsete tahkete kütuste vedu seevastu suurenes 52 protsenti 0,28 miljoni tonnini. Transiitvedu moodustas kogu kaubaveomahust mullu 10,25 miljonit tonni, ehk ligi 65 protsenti.

Lähte- ja sihtriikidest on olulisim jätkuvalt Venemaa, kust saabus või kuhu saadeti 7,4 miljonit tonni kaupa, jäädes ülemöödunud aastaga samale tasemele. Läti suunal liikus kaupu edasi-tagasi 1,39 miljonit tonni, suurenedes aastaga 42 protsenti.

Kaubavahetus Kasahstaniga kasvas 9 protsenti 1,36 miljoni tonnini ning Leeduga 15 protsenti. Valgevene suunal vähenes kaubavedu koostööprojekti lõppemise tõttu 64 protsenti 1,1 miljoni tonnini.

Detsembri veomaht jäi 2012. aasta detsembriga samale tasemele, ulatudes 1,52 miljoni tonnini. Sesoonsusest tingituna suurenes detsembris naftasaaduste vedu varasemate kuudega võrreldes 0,63 miljoni tonnini, jäädes siiski aastatagusele ajale alla 13 protsenti.
Põlevkivi veomaht suurenes 22 protsenti 388 tuhande tonnini ning väetiste vedu suurenes 3 protsenti 270 tuhande tonnini. Keemiakaupu veeti 99 tuhat tonni ja puistekaupu 34 tuhat tonni. Konteinereid veeti detsembris ülemöödunud aastast 69 protsenti enam, ehk kokku 5441 konteinerühikut (TEU).

07.01.2014

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv