Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Tallinna Sadam kuulutas välja kruiisiterminali ehitushanke

Tallinna Sadam kuulutas välja riigihanke Tallinna Vanasadama kruiisiterminali ja sellega piirneva promenaadiala ehitustööde läbiviimiseks. Multifunktsionaalne ja keskkonnasäästlik kruiisiterminal ehitatakse Vanasadamasse olemasolevate kruiisikaide vahetusse lähedusse. Mööda mereäärt ja tulevase kruiisiterminali katusetasandilt kuni muuli otsani rajatakse linnarahvale avatud jalutuspromenaad koos rohealadega.

Tallinna Sadama infrastruktuuri arendusdivisjoni juhi Peeter Nõgu sõnul on tulvase kruiisiterminali puhul lähtutud nii kruiisireisjate kui ka linnakodanike vajadustest. „Eesti  suurima mereväravana ning esimese mulje loojana soovime pakkuda meie pealinna külastajatele  parimat külastuselamust.  Vähemtähtis pole  mereääre avamine linnakodanikele ja külastajatele.  Usume, et uuest terminalist ja avatud jalutuspromenaadist saab linna üks visiitkaartidest ning armastatud ajaveetmiskoht kohalikele.“
 
Hanke raames ehitatakse uus multifunktsionaalne kruiisiterminali hoone koos selle teenindamiseks vajalike tehnovõrkudega. Hoone suletud netopind on ligi 4000 m2. Ehitustööde osaks on hoone katusele olemasolevast kruiisiväravast kuni Vansadama Loodemuuli tipuni rajatav kergliiklustee ja haljastusega 900 meetri pikkune promenaad, mille ääres on pingid, väikesed platsid ja varjualused jalutajatele ning tegevusala nii igas vanuses lastele kui tervisesportlastele.
 
„Kogu kompleksi arhitektuurne lahendus on ainulaadne säilitades ja väärtustades olemasolevat ajaloolist Põhjamuuli ehk lainekaitseseina ning luues uue maamärgi mere poolt tulijatele. Arhitektuurse lahenduse üheks kandvaks ideeks ongi luua uus atraktiivse arhitektuuriga merevärav, mis samal ajal ei varjaks mere poolt saabujale Tallinna vanalinna ainuomast panoraami.,“ selgitas Peeter Nõgu.
 
Terminali ruumid saavad olema  avarad ja esinduslikud. Nii sise- kui ka välisarhitektuuris on tähelepanu pööratud materjalide ja inventari võimalikult headele keskkonnasäästlikkuse näitajatele. Hoonet hakkab kütma mereküte ning energiat ammutatakse lisaks päiksepaneelidest.  Põhilised kasutatavad materjalid on klaas, naturaalne betoon, termotöödeldud männipuit ja mustaks värvitud teras. Avarates ruumides on palju elusaid taimi, mis loovad hea sisekliima ja tekitavad õdusa meeleolu.
 
Kruiisihooajavälisel ajal on ligi 2000 inimest mahutav  hoone kasutatav ürituste, kontsertide või konverentside korraldamiseks. Kompleksi oluline osa on aastaringselt toimiv restoran, mis pakub ajaveetmisvõimalusi promenaadil jalutajatele ja kutsub kaunist merevaadet nautima  linnaelanikke ning külalisi.
 
Kruiisiterminali ja sellega kaasneva promenaadi ehitushanke pakkumiste tegemise tähtaeg on 09.12.2019 Kompleksi planeeritav valmimisaeg on suvi 2021.Terminalihoone tehniline lahendus tugineb uuringule, milles selgitati välja kuidas rakendada uues hoones energiatõhusaid,  ökoloogilisi ja jätkusuutlikke lahendusi, mis sobiksid põhjamaisesse kliimasse ning mis võimaldaks hoonet opereerida ka kruiisihooajavälisel ajal. Uuringut toetas Euroopa Liit rahastades Interreg Läänemere programmi raames ellu viidud projekti Green Cruise Port.
 
(Allikas: https://www.ts.ee/uudised?art=1155)
24.10.2019

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonPõhikiriLiikmed
Interaktiivne tutvustusEesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
Transit Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Uuringu "Eesti logistikasektori majandusmõjude ja rahvusvahelise konkurentsivõime ülevaade" esitlusTransRussia 2016Arhiiv