Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Raudteevedaja EVR Cargo kaubaveomaht ulatus mullu 15,8 miljoni tonnini

Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo möödunud aasta veomahuks kujunes  15,76 miljonit tonni, jäädes ülemöödunud aastale alla 0,85 protsenti, ehk 135 000 tonni. Detsembri veomaht ulatus 1,55 miljoni tonnini, kasvades aastaga 1,6 protsenti.

EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul oli möödunud aasta EVR Cargo jaoks kaubaveomahtude osas stabiilne ning vastas prognoosidele. “Piltlikult võib märkida, et ülemöödunud aasta tulemusele jäime alla vaid kuue vaguniga päevas,” ütles Altjõe. Kasvunumbrid teiste kaubagruppide lõikes kompenseerisid mõnevõrra vähenenud naftasaaduste vedu Valgevenest ning Leedust. “Alanud aastal avaldavad EVR Cargo veomahtudele enim mõju pingeline olukord Venemaa majanduses, tihenev konkurents kogu piirkonnas ning Eesti transiidikoridori järjekordne kallinemine vedurikütuse arvelt,” rõhutas Altjõe. Seni vedurites kasutatud erimärgistatud madalama aktsiisimääraga kütus asendus 1. jaanuarist kallima diislikütusega, mille täielik mõju kaubaveomahtudele on hetkel prognoosimatu.

Konteinerkaupade aastaseks veomahuks kujunes 72 017 konteinertingühikut (TEU), kasvades aastaga 16 protsenti. “Mullune konteinervedude maht oli kahtlemata rõõmustav, kuigi uuel aastal tuleb ka konteinervedude prognooside osas olla ettevaatlik seoses Venemaa impordi vähenemise ning suurenenud konkurentsiga Venemaa enda sadamatelt,” lisas Altjõe.

Mullu oli suurima veosekäibega kaubagrupiks mineraalsed vedelad kütused, mille veomaht 6,37 miljonit tonni vähenes aastaga 5,7 protsenti, järgnes väetiste vedu 6,35 miljoni tonniga, mis kasvas aastaga 12 protsenti. Põlevkivi veomaht vähenes 5,6 protsenti 2,67 miljoni tonnini, keemiakaupade vedu kasvas 6 protsenti 1,18 miljoni tonnini ning puistekaupade vedu vähenes 11 protsenti 713 tuhande tonnini.

Kaubavahetus Venemaaga suurenes mullu 9 protsenti 8,08 miljoni tonnini, Kasahstaniga kasvas kaubavahetus 29 protsenti 1,76 miljoni tonnini. Läti suunal lähetatud või vastu võetud kaupade kogumaht vähenes 5 protsenti 1,33 miljoni tonnini. Valgevene ja Leedu veomahud vähenesid vastavalt 46 ja 40 protsenti 612 tuhande ning 406 tuhande tonnini. Transiitvedude maht kasvas aastaga 3,6 protsenti 10,63 miljoni tonnini, moodustades 67 protsenti kogu veomahust.

Detsembris veeti mineraalseid vedelaid kütuseid 694 tuhat tonni, ehk 8 protsenti enam, kui ülemöödunud aasta detsembris. Väetiste veomaht kasvas 0,3 protsenti 271 tuhande tonnini, keemiakaupade veomaht suurenes 10 protsenti 110 tuhande tonnini ning ka puistekaupade vedu suurenes 38 protsenti 46 tuhande tonnini. Põlevkivi veomaht langes detsembris 22 protsenti 288 tuhande tonnini.

Peamine kaubanduspartner EVR Cargo jaoks oli detsembris Venemaa 699 tuhande tonniga, vähenedes aastaga 4 protsenti. Kasahstani veomaht kasvas 44 protsenti 229 tuhande tonnini, Läti veomaht 40 protsenti 133 tuhande tonnini ning Valgevene veomaht suurenes 76 protsenti 95 tuhande tonnini. Leedu suunal vähenes kaubavahetus 47 protsenti 25 tuhande tonnini.

Detsembris vähenes konteinervedude maht ülemöödunud aasta detsembriga võrreldes poole võrra 2689 konteinertingühikuni (TEU), seoses Kaluga autotehasele määratud mahtude planeeritud ajutise langusega.

Transiitveod moodustasid kogu kaubavahetusest detsembris 69 protsenti, ehk 1,07 miljonit tonni, suurenedes aastaga 13 protsenti.

Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte AS EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti.

07.01.2015

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv