Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Oktoobrist taasavatakse Muuga-Vuosaari laevaliin

Tallink käivitab sel sügisel esmakordselt Muuga sadamast oma regulaarse kaubaveoliini Helsingi Vuosaari sadamasse. Tallinki kaubalaev Sea Wind, mis täna kasutab Tallinna Vanasadamat, alustab oktoobris liiklemist Muugalt Transiidikeskus ASi terminalist. Muudatus tähendab, et Tallinki Soome suunalisest kaubaveo mahust neljandik liigub Tallinna kesklinnast välja.    

 
“Tallinki kaubaveomahud näitavad pidevat kasvu ning täiendava kasvu saavutamiseks peame pakkuma uusi võimalusi. Teenuse laiendamine Muugale suurendab meie pakkumiste valikut ning annab meile konkurentsieelise,” märkis Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister.
 
“Muuga sadam võimaldab meie kaubaveo kliendile pääseda liiklusummikutest ning saavutada ajavõit. Muudatusest võidavad ka meie sõiduautoga reisijad, kuna kesklinna sadamas väheneb veokite arv ning liiklus sadamaalal ja selle ümbruses muutub sujuvamaks. Muuga liin viib igapäevaselt Tallinna kesklinnast ära neli kilomeetrit veoautosid, Tallinn muutub rohelisemaks ning linnaliiklus paraneb,” sõnas Stalmeister.  
 
“Tallinna Sadama jaoks on tegemist märgilise sündmusega, mis vähendab paljuräägitud liikluskoormust Vanasadamas ja kesklinnas ning elavdab Muuga sadamat,” lausus Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm. 
 
“Muugale on rajatud korralik infrastruktuur, mis tähendab, et uue ro-ro-liini käivitamiseks peale kuueaastast pausi, tuleb osapooltega lõpuni viia vaid mõned töökorralduslikud ja tehnilised muudatused. Pikemalt tulevikku vaadates loob aga Muuga-Vuosaari ro-ro liin meile lisavõimalusi põhja-lõuna suunaliste kaubamahtude suurendamisel ning valmistab ette ka Rail Balticu pikendamist Skandinaaviasse,“ lisas Kalm.
 
“Poolte ühine otsus käivitada uus ro-ro liin Muuga ja Vuosaari sadamate vahel on hea näide riigi ja erasektori vastastikku kasulikust koostööst,” sõnas Transiidikeskuse AS-i juhatuse esimees Vladimir Popov. “Antud otsus avaldab positiivset mõju edaspidise kaubamahu kasvule keskkonda ja Tallinna infrastruktuuri kahjustamata. Meie terminali infrastruktuur võimaldab teenindada mitut ro-ro laevaliini ööpäevas, seega võib antud projekt saada tõhusa arengu. Lisaks saab antud teenuse avamist vaadelda kui esimest praktilist sammu pikalt arutatud põhja–lõuna projektile, mille realiseerimise peaosalisteks on riik ja erasektor,” lisas Popov.
 
152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb päevas kaks regulaarreisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva sadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini.
 
Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele. Viimane ro-ro-tüüpi laevaliin Muugalt lõpetas tegevuse 2011. aastal.
 
AS Tallink Grupp on juhtivaid reisijate- ja kaubaveoteenuse pakkujaid Läänemere põhjapoolsemal alal. Ettevõttele kuulub 16 laeva ning firma sõidab Tallinki ja Silja Line`i kaubamärkide all kuuel erineval laevaliinil. AS Tallink Grupp annab tööd ligi 7000 inimesele ning teenindab aastas 9,5 miljonit reisijat. Tallinki kaubavedude maht kasvas möödunud aastal võrreldes eelnevaga 6,5 protsenti 328 000 ühikuni.
12.07.2017

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonPõhikiriLiikmed
Interaktiivne tutvustusEesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
Ettekanded ja esitlusedTransport Logistic 2017Uuringu "Eesti logistikasektori majandusmõjude ja rahvusvahelise konkurentsivõime ülevaade" esitlusTransRussia 2016TransitKazakhstan 2015Transport Logistic 2015TransRussia 2015Peaminister Taavi Rõivas külastas Sillamäe sadamatThe 3rd Estonia-Taiwan Business Forum 2014Raudteeinfrastruktuuri kasutustasude uuringu esitlus riigikogus 2014TransitKazakhstan 2014TransEstonia 2014TransRussia 2014Arhiiv