Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

EVR Cargo veomaht jõudis jaanuaris 1,59 miljoni tonnini

EVR Cargo veomaht ulatus jaanuaris 1,59 miljoni tonnini, mis on küll viimase 11 kuu parim tulemus, kuid jääb 18,5% alla möödunud aasta jaanuari rekordtulemusele.

 

 EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul tundub aastane langus küll suur, kuid eelmise aasta jaanuari rekordtulemust oleks olnud väga keeruline ületada. Mineraalsete vedelate kütuste vedu vähenes aastaga 27 protsenti 0,74 miljoni tonnini.

 

“Möödunud aasta alguse külm talv vähendas naaberriikide terminalide ja infrastruktuuri läbilaskevõimet ning samaaegselt suurenenud Venemaa naftasaaduste eksport võimaldas suuremate mahtude käitlemist Eesti kaudu,” märkis Altjõe lisades, et mullu jaanuaris vedas EVR Cargo ka suure osa Vopak EOSile suunduvast kaubast, mida tavapäraselt veab Vopak EOSile kuuluv raudteeoperaator E.R.S.

 

Tänavuse pehme talve tõttu on vähenenud ka põlevkivi vedu, langedes 34 protsenti 0,27 miljoni tonnini. Olulisematest kaubagruppidest veeti väetisi 0,3 miljonit tonni, ehk 14 protsenti mullusest enam. Keemiakaupade vedu kasvas 2 protsenti 95 tuhande tonnini, puistekaupade vedu vähenes 21 protsenti 56 tuhande tonnini ning kivisöe veomaht ulatus 23 tuhande tonnini.

 

Lähte- ja sihtriikidest oli olulisim Venemaa, kust saabus või kuhu veeti 0,84 miljonit tonni, vähenedes aastaga 8 protsenti. Järgnesid Läti 177 tuhande tonniga, Valgevene 132 tuhande tonniga ning Kasahstan 108 tuhande tonniga.

 

Konteinervedude veomaht kasvas aastaga 42 protsenti, ulatudes 5925 konteinerühikuni (TEU). Konteinervedudes domineerib tähtsaima sihtkohana Venemaa, millest olulisim on Mitsubishi tehast varuosadega varustav Muuga-Kaluuga liin. “Muljetavaldavad kasvuprotsendid konteinervedudes hakkavad alates veebruarist vähenema, kuigi veomaht püsib eeldatavasti senisega võrreldaval tasemel,” ütles Altjõe. “Kaluga konteinerrong alustas möödunud aasta jaanuari lõpus ning seega on alates veebruarist aluseks olev võrdlusmoment juba oluliselt suurem,” märkis Altjõe.

 

Murettekitavaks võib pidada veomahtude vähenemise mõju raudteekasutustasudele. “Infrastruktuuri ülalpidamiseks kuluvad summad püsivad samal tasemel, kuid kaubavoogude teenindamisest teenitav tulu jätkab vähenemist. Nii muutub Eesti transpordikoridorina konkurentidest kallimaks ja väheneb meie edasine konkurentsivõime,” rõhutas Altjõe.

 

Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte AS EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti. 

12.02.2014

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonPõhikiriLiikmed
Interaktiivne tutvustusEesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Uuringu "Eesti logistikasektori majandusmõjude ja rahvusvahelise konkurentsivõime ülevaade" esitlusTransRussia 2016Arhiiv