Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Jäälõhkujal MSV Botnica heisati Eesti lipp

Teisipäeval allkirjastasid AS-i Tallinna Sadam juhatuse liige Allan Kiil ja Arctia Shipping Ltd president Tero Vauraste jäälõhkuja MSV Botnica omandiõiguse ülemineku akti. Seoses sellega heisati Botnical ka sinimustvalge Eesti lipp.

Suvel Vahemeres Itaalia firmadele veealuseid ehitustöid teinud MSV Botnica on hetkel Aadria mere rannikul Ravennas kai ääres. “Seoses lipuvahetusega toimub veel dokumentide kontroll ning ülevaatus klassiühingu ja Eesti Veeteede Ameti poolt,” ütles Allan Kiil. “Eesti suunas hakkab MSV Botnica liikuma tõenäoliselt reedel.”

Pildid / - Botnica TallinnTeisipäeval Eesti lipu alla saanud MSV Botnical on peal 14-liikmeline eestlastest meeskond kapten Aivo Palmi juhtimisel. Kõrvuti Eesti meremeestega on alusel ka kuus Soome meeskonnaliiget.

“Laev on üsna spetsiifiline ja elektroonikat täis, mistõttu on meil abiks varem Botnical töötanud soomlased,” iseloomustas MSV Botnicat 13-aastase kaptenistaažiga Palm. “Laeva juhtimine käib arvutite abil, mis tähendab seda, et alust on võimalik kahe meetri täpsusega ühe koha peal hoida tuulega kuni 25 meetrit sekundis.”

Eestisse tulekuks kulub Botnical kapten Palmi sõnul orienteeruvalt 4300 meremiili. “Alustame mööda Vahemerd, ümber Gibraltari ja Atlandi ookeanis Ibeeria poolsaart mööda põhja suunas,” kirjeldas Palm teekonda. “Seejärel jääb teele kõikide meremeeste mure Biskaia laht ning siis juba Põhjameri, Skagerraki väin ja olemegi Läänemeres.”

Eestisse jõuab MSV Botnica jõulueelsel nädalal, jäämurdeperiood algab 2013. aasta jaanuaris. Alus hakkab Soome lahes jääd murdma kuni aastani 2022 vastavalt AS-i Tallinna Sadam ja Veeteede Ameti vahel sõlmitud teenuselepingule.

AS Tallinna Sadam sõlmis Soome laevafirmaga Arctia Shipping Ltd lepingu 1998. aastal valminud jäämurdja MSV Botnica ostuks 23. oktoobril. Tallinna Sadam soetas jäämurdja tulenevalt Eesti riigi strateegilisest huvist tagada jäämurdeperioodil ligipääs Soome lahes asuvatesse Eesti sadamatesse, aluse ostuhind oli 50 miljonit eurot.

Mitmeotstarbeline jäälõhkuja MSV Botnica valmis Aker Finnyardi laevatehases 1998. aastal. ICE-10 jääklassi kandva aluse pikkus on 97,3 ja laius 24,3 meetrit. Vabas vees on MSV Botnica maksimumkiirus 16,5 sõlme, kuni 80-sentimeetrises jääs suudab laev liikuda kiirusega kuni kaheksa sõlme. Maksimaalne jää paksus, mida MSV Botnica suudab ühtlasel kiirusel läbida, on 1,2 meetrit.
____________________________________
Lisainfo: Sirle Arro, AS-i Tallinna Sadam turundus- ja kommunikatsioonijuht, tel. 6 318 068, e-mail: s.arro@ts.ee

29.11.2012

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonPõhikiriLiikmed
Interaktiivne tutvustusEesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
Transit Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Uuringu "Eesti logistikasektori majandusmõjude ja rahvusvahelise konkurentsivõime ülevaade" esitlusTransRussia 2016Arhiiv