Facebook Facebook Eesti keelEnglishSuomeksiПо-русски 中国的

Rongiühendus Kesk-Euroopaga on üha reaalsem

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas tõdes, et Rail Baltic on saamas üha reaalsemaks, kuid väga suur töö on veel vaja ära teha.

Siim Kallas ütles ERRile antud intervjuus, et Tallinnast alguse saav ja läbi Läti, Leedu ja Poola Saksamaale Berliini kulgev kiirraudteeprojekt Rail Baltic oli kolm aastat tagasi vaid üks võimalik jututeema, täna aga viie riigi ühistel läbirääkimistel kokku lepitud üle-euroopaline projekt, vahendas ETV saade "Välisilm".

"Tänaseks on riigid kokku leppinud ka tulevase rahastamise raamistikus, mis näeb ette selliste projektide rahastamise transpordis. Nüüd on küsimus selles, et riigid, kaasa arvatud Eesti, lähevad järgmisesse faasi, peavad hakkama projekti ette valmistama ja siis tulema tagasi Euroopa Liidu juurde, et küsida raha, öeldes, et niisugused on ajaplaanid, niisugused asjad on tehtud ja niimoodi seda raha me kasutame. Siis langetatakse otsus ja põhimõtteliselt ongi tehtud asi. Aga suur töö on veel ees," kirjeldas Kallas.

Ehkki kokku ligi neli miljardit eurot maksma mineva projekti rahastamine pole Kallase sõnul veel lõpuni selge, on tegemist Euroopa suure projektiga ja kui Euroopa Liidu uues eelarves mingeid ümberkorraldusi ka tehakse, siis Kallase hinnangul ei tehta seda transpordivõrgustike realt.

Samas on skeptikud küsinud, et kui euroraha toel ehitatakse Rail Baltic küll valmis, siis kes hakkab seda hiljem ülal pidama ja kas ei terenda oht nagu Estonian Airigi puhul, et raudteed tuleb hiljem maksumaksja raha toel turgutama hakata.

"Kõikide suurte transpordiprojektidega on läinud mingisugune aeg nende käivitamiseks. Alguses oli suuri raskusi ka La Manche'i alt mineva tunneliga, selle rahastamine oli täiesti eraprojekt. Aga suurte transpordiprojektidega on nii, et kui investeering tehakse, siis seda ilma avaliku raha abita üldiselt ei tee. Aga pärast ta peab ikka toimima ja kõik arvutused näitavad, et eeldused on olemas, et ta hakkab toimima," selgitas volinik

Hiljuti kirjutas ettevõtja Indrek Neivelt Eesti Päevalehes, et Rail Balticu asemel tuleks teha hoopis korralik rongiühendus Peterburiga ja avaldas veendumust, et seda ühendust hakkaks kasutama kümme korda rohkem inimesi kui ühendust Berliiniga. Siim Kallas vastas, et Tallinna-Peterburi suunal on kõik võimalused juba praegu olemas, probleem on piiriületuse protseduuride keerukuses ja ajakulus. Kuid seda saaksid lahendada poliitikud.

"Need ei ole teineteist välistavad projektid ja ei ole ka niimoodi võimalik aru saada, et jätame Rail Balticu tegemata ja teeme selle asemel Peterburi-ühendusi. Need ei kattu omavahel. Kui Rail Baltic jääb tegemata, siis ta jääb tegemata ja see raha jääb kasutamata ja seda ei saa kasutada ühegi teise ühenduse arendamiseks," kinnitas Kallas.

ERR Uudised

12.03.2013

Uudised ja teated

Vaata kõiki uudiseid
Liikmed
Website built & powered by
MissioonLiikmed
Eesti konkurentsieelisedKataloogidMeretransportRaudteetransportLennutransportTerminalidKlastri liikmedIntranetKlastri strateegia 2013-2015
Üldine infoLiikmed
TransKazakhstan 2023Transport Logistic 2023TransKazakhstan 2022TransLogistika Kazakhstan 2021Trans Kazakhstan 2019Transport Logistic 2019TransRussia 2019TransRussia 2018CILF 2017Transport Logistic 2017TransRussia 2017Arhiiv